HTML

Edit kicsi blogja

Lesz szó itt mindenről amit akartok. Csak ne győzzétek kapkodni a fejeteket a nagy téma- és szóáradatban. És szigorúan csak építő jelleggel kritizálok, viszont abból mindenki fog kapni, lehet nem is keveset. Másik blogom: http://lightscience.blog.hu/

Friss topikok

  • TLR4: Köszönöm szépen!!!Neked is sok sikert:)) (2007.10.03. 21:10) Minden körbe ér
  • tibor: Én az elválasztó diétára szavazok. Nem nehéz betartani, lehet enni, amennyi jól esik és hatásos.Lé... (2007.09.21. 10:53) Fogyókúrák nyomában...
  • TLR4: Köszönöm, időközben tovább finomítottam rajta, a hagymába egy kis kakukkfüvet érdemes tenni. (2007.09.12. 23:03) Egy kis főzés
  • TLR4: Igen, magánügy lenne, egy bizonyos határig az is, azonban ebben a faluban pl. hepatits járvány tör... (2007.09.05. 17:16) Egy fontos kérdés 2.
  • TLR4: ".Azt látom ,ujra és ujra ,hogy néhány ember lexikális tudása fenomenális ,de logikája..... semmi ... (2007.09.02. 23:13) A hiszékenység csúcsai

Linkblog

Egy kis főzés

2007.08.05. 21:01 TLR4

Nem is olyan régen kitaláltam egy nagyon finom ételt: egyszerű és egészséges. Nevet még nem adtam neki, de leírom, hogyan kell elkészíteni, és biztos vagyok benne, hogy nagyon fog ízleni.

Nekem könnyű helyzetem volt. Kimentem a kertbe és leszedtem egy szép darab padlizsánt. Azt meghámoztam, megmostam, felszeleteltem és besóztam. Állni hagytam, úgy hogy kicsöpögjön belőle a barna leve, ami megkeserítené az egészet.

És ekkor meghámoztam egy kis krumplit (attól függően mekkora a tepsi, amibe rakni fogom). Vékony szeletekre vágtam a krumplit, majd megfőztem sós vízben. Fontos, hogy nem szabad szétfőzni.

Amikor a krumpli fő, a padlizsán áll a sóban, megpucolom a hagymát, majd karikára felvágom. Olívaolajat teszek egy edénybe, bele a felvágott hagymát. Nem engedem, hogy megsüljön csak puhuljon meg. Majd száraz fehér bort fogok önteni rá, ebben párolom tovább a hagymát. A hagymába teszek sót, borsot és  1-2 szál rozmaringot.

Kivajazok egy jénai edényt. Majd erre ráhelyezem a megfőtt burgonyát, több sorban. Egy kis vajat rakok, és kevés friss rozmaringot a burgonyaszeletek közé.

A krumpli főlé öntöm a hagymát a kis fazékból és jól elegyengetem a krumpli felszínén.

Ekkor a padlizsánt lemosom. Majd a hagymára helyezem őket, szorosan. Felvágok egy paradicsomot karikákra, teszek néhányat a padlizsánokra. Előmelegített sütőbe teszem és 170 fokon kezdem el sütni. Várok, amíg paradicsom kicsit kezd sülni, és ekkor sajtot reszelek a tetejére. Ez lehet trappista, mozzarella, illetve közé szórhatunk egy kevés parmezánt, ami nagyon fel fogja dobni. Akkor lesz jó, ha aranybarna lesz a sajt a tetején.

Fontos, hogy főzés után a krumplikarikákat csepegtessük le jó alaposan, mert ha nem így történik, akkor kicsit leves lesz. :)

2 komment

Címkék: étel recept gasztronómia

A bejegyzés trackback címe:

https://editta.blog.hu/api/trackback/id/tr39133044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Székely András · http://tomography.wordpress.com 2007.09.12. 21:01:21

Ahogy a mondás tartja:
"Az egészség a konyhában kezdődik!"
Jól hangzik a recepted, majd kipróbálom.
További sok sikert!
Andris

TLR4 2007.09.12. 23:03:10

Köszönöm, időközben tovább finomítottam rajta, a hagymába egy kis kakukkfüvet érdemes tenni.
süti beállítások módosítása